3.24.2011

Mis gibi portakal kabuğu reçeli...

Portakal kabuğu reçeli çok zahmetli ama; olunca da görünüşü ve lezzeti harika...



Kısaca reçelimi tarif edeyim. Aslında turunç kabuğu reçeli yapmak istedim ama malesef burada çok fazla yok. Aydın'da bırakın bahçeleri yol kenarları bile mis gibi kokan turunç ağaçları ile doludur. Ama illa ki yapılacak ya :) ben de portakal kabuğu ile yaptım. Kokuları farklı ama olsun. Portakal kabuklarını üstünden biraz rende ile aldım. Sonra dilimledim, iç tarafdaki beyaz kısımları temizlemeye çalıştım. Kabukları yuvarlayıp, iğne ile ipe dizdim. Acı tadı gitsin diye, sayısını bilmediğim kadar :) kaynatıp suyunu döktüm. Sonra tekrar su koyup üstüne şekerini ekledim bir kaç tane karanfil atıp pişirdim. Bu kadar uğraşmaya çok lezzetli bir reçelim oldu :)



Sevgili dostlar, sağlık huzur ve bereket evinizden eksilmesin.

Sevgiyle kalın...

13 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

bu nasıl güzel bir görüntü canım.bayıldım doğrusu.ellerine sağlık.öpüyorum.

Unknown dedi ki...

Canım misler gibi kokmuştur ev pişerken kaymak üstünde bayılırım öpüyorum.

Limon çiçekleri dedi ki...

Bunca yıldır antalya'da bu malzemelerin kaynağında yaşyan biri olarak bir kere bile denememişliğin verdiği azap var şimdiii:)ellerine sağlık canım..

hayat dedi ki...

Sevdacığım, çok teşekkürler.
Canım bende seni çok öpüyorum.
Sevgiyle kal...

hayat dedi ki...

Deryacığım, gerçekten çok güzel kokuyor:)
Canım çok öptüm.
Sevgiler...

hayat dedi ki...

Havvacığım, hemen denemeni tavsiye ederim. Lokum gibi oluyor.
Sevgiyle kal canım...

Unknown dedi ki...

Çok severim bu reçeli ama hiç kendim yapmadım.
Nefis görünüyor.
Ellerine sağlık.
Sevgiler.

hayat dedi ki...

Canım, çok teşekürler.
İnşallah sen de denersin çok nefis oluyor.
Sevgiler...

balböcükleri dedi ki...

ımmmm bu blogdan nefis kokular geliyor.ellerine sağlık

necla dedi ki...

bayılırım yemesine de yapmasına değil..ellerine sağlık afiyet olsun

hayat dedi ki...

Çok teşekkürler Serpilciğim.
Sevgiler...

hayat dedi ki...

Neclacığım, teşekkür ederim.
Sevgiyle kal...

lorenmutfakta dedi ki...

turunç mersindede coktur .. gurbetteyim.. bulamam sanırım, portakalla denemek lazım cok güzel görünüyor. eminim aynı tadı verecektir ellerinize saglık:)))