10.07.2006

bazlama




geçen gece uykum gelmedi sahur için çocuklarıma bazlama yapayım dedim, ölçüsüz göz kararı koyduğunuz malzemelerle o kadar basit ki.. un,su,maya,tuz ekmek hamuru kıvamına gelinceye kadar yoğurup birazcık beklettim. kabarınca tavada altını üstünü çevire çevire pişirdim. (aslında sacta yapmak lazım tabi,o zaman daha bir lezzetli oluyor ama şehrin ortasında köy ocağını bulmak neredeyse imkansız..) sıcacıkken içine tereyağı ve peynir koyup afiyetle yedirdim çocuklara..


bu da çökelekli (kesikli) bazlama, yoğurduğum hamurun birazını ayırıp içine çökelek,maydonoz,karabiber karışımından koyup kapatarak pişirdim.. böylesi de lezzetli oluyor..


bu da köyde ocakta kızartma yaptığım günden bir anı.. bu kızartmanın lezzetini hiçbir yerde bulamıyor insan.

Posted by Picasa

Hiç yorum yok: