9.21.2007

KUTLAMA VAR :))


Yıllardır kendime sakladığım mutfağımı sizlerle paylaşmaya başlayalı tam bir sene olmuş :) İyi ki de paylaşmışım, yaptığım en güzel şeylerden biri olmuş bu, çünkü sanal bile olsa çok uzaklardan ya da yanıbaşımdan, msnde görüşebildiğim, telefonda konuşabildiğim, abla ya da kardeş olduğum, yani sevgiyi hissettiğim dostlarım oldu ve ben de sizi çok sevdim.. Umarım uzun yıllar devam eder bu dostluklar. Neyse yazıya devam edersem muslukları açacağım :) En iyisi bir-iki tarif yazayım..



Hanım göbeği ve vezir parmağı tatlısı (tarif e.beder'den) ; 2 yumurta, 3,5 çay bardağı un, 1/2 çay bardağı irmik, 3,5 su bardağı su, 1 fiske şeker, 1 fiske tuz, 1,5 su bardağı sıvıyağ (kızırtmak için) , 35 gr. margarin veya tereyağı. Şerbeti için: 3 su bardağı şeker, 2,5 su bardağı su, 1 tatlı kaşığı limon suyu.
Yapması çok zahmetli ama bir o kadar da lezzetli bir tatlı.. Yapılışını vereyim; bir tencereye margarini (ben tereyağı kullandım) , suyu, tuzu, şekeri ilave edip kaynatalım. Yağ suyun içinde eridiğinde unu ilave edip hızla karıştıralım. Karışım koyu bir hamur kıvamına gelene dek karıştıralım. Sonra alıp hamuru iyice ılıtalım. Sonra da pürüzsüz kıvama gelenek dek yoğuralım. Yumurtaları teker teker ilave edip yoğurmaya devam edelim. Hamur kabının üzerini örterek dolabta yarım saat dinlendirelim. Dinlenmiş hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp, elimizi hafifçe yağlayarak parmak şekli verelim veya yuvarlayıp ortasını çukurlaştırarak hanım göbeği şekli verelim. Sıvı yağı derince tavaya alalım, hafifçe ılıtalım, hamurları oldukça aralıklı şekilde tavaya dizelim, arkalı önlü kızartalım, kepçeyle alıp mutfak havlusunda bekletelim. Sonra hemen soğuk şerbetin içine atalım. Şerbetini eminde servis tabağna alalım. Hamurları asla kızgın yağın içine koymuyoruz, yağ ılıyınca diğerlerini koyuyoruz. Evet baya zahmetli görünüyor ama sahiden güzel ramazana uygun bir tatlı.




Devamlı yaptığım, kolay tava böreği, hepimizin bildiği. Tavanın içine bir yufkayı seriyorum. İçine biraz süt yağ bir yumurta ile yaptığım karışımından döküp üzerine bir tane yufkayı koparıp parça parça bölüp koyuyorum ve üzerine de peyni maydanoz ekleyip, kalan karışımı da üzerine döküp en alta koyduğum yufkayı kapatıyorum. Kısık ateşte ocağa koyup tavanın ağzını kapakla kapatıyorum. O kısık ateşte hem kabarıyor hem pişiyor. Kızarınca diğer tarafını çevirip pişiriyorum. Sonra da sıcak sıcak yiyiyoruz. Sahur sofraları için kolay ve lezzetli bir alternatif.
Afiyetler olsun dostlarım.

63 yorum:

Tijen dedi ki...

Sevgili Hayat,
Yazdıklarını görünce gelişim çok amaçlı oldu. Hem yaşgünü kutlaması, hem teşekkür hem de eline sağlık diyeyim ve Antalya'dan selam göndereyim komşuya.

yemek dedi ki...

Hayat abla, daha nice seneler beraber oluruz inşallah.
Sanal dan çıkıp gerçeğe dönüşen arkadaşlıklarımız oluyor bloglar sayesinde.
Tariflerin çok güzel ellerine sağlık.Özellikle tava böreğini çok severim.

hayat dedi ki...

Tijen hanımcığım, sizin gibi bir ustanın ziyaretleri beni ziyadesiyle mutlu ediyor.Ben size çok teşekkür ederim.
Selamınızı aldım komşum:)bizden de size selam ve sevgiler...

hayat dedi ki...

Canım Lavantinim, inşallah ablacım hep beraber oluruz. İyi ki açmışım bu bloğu sizler gibi kardeşlerim arkadaşlarım oldu.
Canım güzel yorumuna da teşekkür ederim.Tava böreği çok kolay ve lezzetli ben de çok severim hele ramazan için çok iyi oluyor.
selam ve sevgiler...

LaMa dedi ki...

Nice yillara Hayat abla!
Iyi ki ekmek arasi hayat var da, bir gorumcem oldu :)))

Unknown dedi ki...

Hayat'cigimmmm,
Iyiki paylasmaya baslamissin bu tarifleri bizimle.Blogunun yasin hayirli olsun.Daha nice senelere olsun.HErzaman diyorum yemek tarifleri altinda edinilen guzeln dostluklarimiz olsun.

Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... dedi ki...

Hayat canım e-mail adresimi ekledigini söylemişsin yorumunda ben tam anlayamadım nereye ekledin bi sorayım dedim.
Sevgiler...

Bocuruk dedi ki...

Hayat'cım,
İyi ki açmışsın bu sayfayı ve iyi ki seni tanımışız. Nice paylaşımlara:)
Sevgilerimle...

munevver dedi ki...

Sevgili Hayat, seninle tanışmadık; ama, kalpten kalbe bir köprü kurduk galiba. Nice yıllara,sağlık ve mutlulukla.
Nane Limon.

hatice dedi ki...

Sevgili Hayat, daha nice yaşlar diliyorum bu sıcacık blogda sana, tariflerse herzamanki gibi harika...ellerine sağlık...sevgiler

Selcen Şenocak dedi ki...

Sevgili Hayat, nice güzel yıllara tarifler de çok güzel ellerine sağlık sevgiler...

Cafe Gusto dedi ki...

Sevgili Hayat
nice yıllara ayrıca ellerine sağlık çok güzel olmuşlar..
sevgiler...

Hesna dedi ki...

Hayat Hanımcığım
Bloğunun yaşını kutlarım, nice yıllar birlikte oluruz umarım.
Börek ve tatlı harika görünüyor ayrıca eline sağlık.

Hesna

pervin dedi ki...

hayatçım yıl dönümün kutlu olsun nice yıllara yaptığın bütün yemekler harika ellerine sağlık sevgiler..

hayat dedi ki...

Lamam,çok teşekkür ederim iyi ki açmışım bu bloğu ve seni tanımışım yoksa uzaklarda senin gibi tatlı bir gelinim olabilirmiydi:)
Kendine iyi bak canım seni çok öpüyorum.

hayat dedi ki...

Gülenay'cığım, güzel sözlerine çok teşekkürler.Canım gerçekçen de ne güzel dostluklar kurduk.İnşallah bu güzel dostluk ve arkadaşlıklarımız uzun yıllar devam eder bir gün de sanallıktan çıkıp gerçeğe dönüşür.
Selam ve sevgilerimle...

sevdamavisi dedi ki...

Hayatcığım,
mutlu yıllar. umarım daha uzun seneler burada olursun. iyi ki varsın. sevgiler

hayat dedi ki...

Perihan'cığım,mail adresini msn'ye ekledim demek istemiştim ama diyememişim demekki:))
Sevgiler...

hayat dedi ki...

Elvan'cığım,teşekkür ederim.Bende sizler gibi güzel dostlarla tanışmaktan çok mutluyum.
Sevgiyle kal canım...

hayat dedi ki...

Canım Münevver'ciğim,ne güzel anlatmışsın gerçekten de kalpten kalbe dostluk köprüleri kurduk.Sizler gibi dostlarım olduğu için ben çok mutluyum.
Sevgiyle...

hayat dedi ki...

Hatice'ciğim, çok teşekkür ederim.İnşallah hep beraber uzun yıllar devam ederiz.
Dostluk ve arkadaşlıklarımız daha da artarak devam eder.
Sevgilerimle...

hayat dedi ki...

Sevgili Almula, güzel yorumuna çok teşekkür ederim.İnşallah hep beraber devam ederiz.
Sevgiler...

hayat dedi ki...

Serpil'ciğim,çok teşekkür ederim.
Sevgiler...

hayat dedi ki...

Hesna'cığım, çok teşekkür ederim.İnşallah daha uzun yıllar hep birlikte güzel yemek tariflerimizi ve dostluklarımızı paylaşmak üzere.
sevgiyle kal...

hayat dedi ki...

Pervi'ciğim, çok teşekkür ederim. daha uzun yıllarda da arkadaşlık ve dostlukların sürmesi dileğiyle.
Sevgilerimi gönderiyorum...

hayat dedi ki...

Sevda'cığım çok teşekkür ederim.İnşallah canım daha uzun yıllar hep beraber güzel dostluk ve paylaşımlara canım iyi ki sizlerde varsınız.
Sevgi ve muhabbetle...

Calimero Mutfakta dedi ki...

Sevgili Hayat..
nice senelere..

Adsız dedi ki...

Canım seni linklerime ekledim. Sende beni eklersen çok sevinirim.
Hoşçakal.

ÖMER SALİH IŞIK dedi ki...

ne mutlu sana......... daha nice senelere inşallah hemşerim...
iyiki varsın daha nice paylaşımlara.......

hayat dedi ki...

Sevgili Calimero.
Çok teşekkür ederim,
Sevgiler...

hayat dedi ki...

Tatil ve Otel,Hoşgeldiniz beni lıklerinize eklemişsiniz çok teşekkür ederim.
En kısa sürede bende sizi ekleyeceğim.
Sevgiyle kalın...

hayat dedi ki...

Gülsüm'cüğüm,çok teşekkür ederim.
Canım benim iyi ki sende varsın ve yeni başlayan bu blog arkadaşlığımız inşallah uzun yıllar devam eder.
Hemşerime sevgiyle

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Hayat'cığım,
Nice güzel kutlamalara canım tüm sevdiğin dostlarınla..))
Seni tanımak,sesini duymak ve kardeşinim diyebilmek duyguların en güzeli benim için canımmmm Hayat'ımm.Sen hep mutlu ol canım benim..))

Gecikmeli olarak geldiğim içinde kusuruma bakma bitanem..))İşler bildiğin gibi yine..))

Seni ve çocukları kocaman öpüyorum.Anneciğinde ellerinden doya doya öperim bitanem.Hayırlı ve bereketli iftarlarınız olsun.

Sevgilerle kalın daima Hayat'ım.

Adsız dedi ki...

Canım Hayat Ablam,

iyi ki seni tanımışım. İyi ki blogcu olmuşsun...

Sımmmsıcak sevgiler...

Yaren dedi ki...

Tava böregin cok güzel görünüyor,ellerine saglik.Kahvaltida cok güzel servis yapilabilir.

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Hayat ablacim, öncelikle blogunun 1. yilini candan kutlarim. Daha nice nice senelere hep beraber insallah. Tatlin ve böregin de harika görünüyor, ellerine saglik canim.

Selam ve sevgilerimle...

Aybike Ceylan dedi ki...

Canim Hayat'cigim, canim hemserim,
Nice guzel yillara, hep birlikte, saglikla ve guzel lezzetler ile. Allahim agzimizin tadini bozmasin.
Guzel bir hafta sonu diliyor, sevgilerimi gonderiyorum.

Baharcicegi dedi ki...

Blogunuzun yas gününü kutlarim,nefis tarifler paylasmiisiniz elinize saglik

Adsız dedi ki...

Hayat ablacim sitenin birinci yasi kutlu olsun her zaman güzel paylasimlarda bulusmak dilegiyle...

tatli ve börek nefis görünüyor helede tatliya dayanamam hic ellerine saglik ablacim sevgiler.

hayat dedi ki...

Gülüm tatlı kardeşim, güzel sözlerine çok teşekkür ederim. Canım sizin sayenizde ilk yılımı bitirdim. Ben güzel dostluklar kurduğumuza inanıyorum. Seni, kardeşimi buldum ne mutlu bana.Gülüm sende hep mutlu ol her zaman uzaklarda olsa da bir kardeşin var bunu yürekten söylüyorum.

Canım bende seni güzel yanaklarından kocaman öpüyorum.
Anneciğine ve babacığına çok selam ve hürmetler.

hayat dedi ki...

Canımın içi güzel Zerrinim,
Ben de çok mutluyum blogcu olup sizleri tanıdığım için.

Misciğim seninle bir gün telefon ve ya msn de görüşmeyi çok isterim.
Canım seni çok öpüyorum ve Güzel Kıbrıs'a sevgilerimi gönderiyorum.

hayat dedi ki...

Merhaba Yaren, hoşgeldin bloğuma.
Güzel yorumuna çok teşekkür ederim.Her zaman görüşmek dileğiyle sevgiler...

Unknown dedi ki...

Hayat'cigim, blogunun yasi kutlu olsun. Daha nice yillara insaallah. Iyi ki acmissin blogunu da yolarimiz karsilasti. Henuz msn de gorusemedik ama en kisa zamanda gorusuruz umarim. Opuyorum.

Ferhanca dedi ki...

Hayat,merhabalar
benim de birinci yaşım daha kutlama yazası yazmadım..
Blogunun yaşını kutluyor, sen de çok tebrik ediyorum daha nice tariflarde buluşalım..sevgiler..

---OPTiO--- dedi ki...

ablam ben senii cok seviyorum yaaaaa.....canimsinnn sen....iiki varsin..iyiki gelmissin de tarfilerinle buraya , seni tanima firsatim olmus..cok sansliyim ben .....canim ablam benim..kocaman öpüyorum seni...

Damak Tadı dedi ki...

Canım Hayat'ım,
Kocaman öpüyorum ve güzel bir hafta diliyorum.

Anneciğin ellerinden sevgiyle öperim.Seni ve cocukları da kocaman öpüyorum bitanem.

Hayırlı iftarlarınız olsun.

Sevgilerle

hayat dedi ki...

Kevser'ciğim, çok teşekkür ederim.
İnşallah bu güzel paylaşımlarımız ve ellette ki dostluklarımız daha da güçlenerek devam eder canım.
Güzel bir gün dileğiyle.
Sevgiler...

hayat dedi ki...

Canım Aybikem, güzel temennilerine çok teşekkür ederim. Benim de dileğim o gerçekten çok güzel arkadaşlıklar kurduk ve inşallah daha uzun yıllar devam eder.
Güzel hemşerime selam ve sevgilerimle...

hayat dedi ki...

Baharcicegi,Çok teşekkürler.
Sevgiler...

hayat dedi ki...

Canım Seval'ciğim, çok teşekkür ederim.İnşallah bu kurduğumuz dostluk köprüleri daha da kuvvetlenir ve uzun yıllar devam eder.
Güzel kardeşim sevgilerimi gönderiyorum...

hayat dedi ki...

Canım Sevgim, çok teşekkür ederim.
Hakikaten blglar sayesin de yakından ve ya uzaklardan harika arkadaşlarım dostlarım oldu.
Yoksa seni Ta:) Mısır'da tanıma imkanını nasıl bulabilirdim.

Seni ve Serrayı çok öpüyor ve iyi günler diliyorum...

hayat dedi ki...

Ferhan'cığım, teşekkür ederim.
Bende senin birinci yılını kutluyorum. Ne güzel demekki aynı tarihler de açmışız bloglarımızı.İnşallah yeni tariflerle görüşmek üzere.
Sevgiler...

hayat dedi ki...

Canım benim Güzel Optiom.
Bende seni çok seviyorum kızım.İyi ki bloğu açmışım da senin gibi çok tatlı bir manevi kızım olmuş.
Tatlım bende seni çok öpüyorum.Kendine çok iyi bak.
Kocaman sevgilerimi gönderiyorum...

hayat dedi ki...

Bitanecik Gülüm,Bende seni çok öpüyorum. Canım sizede Allah ağız tadı versin. İftar sofralarınız bereketli olsun.
Sevgili annen ve babanın ellerinden öpüyorum.
Selam ve sevgilerimi gönderiyorum...

---OPTiO--- dedi ki...

ablam benim...canimsinnn yaa..su ramazani bi atlatiyim hemen aricam seni..ramazan malum yogunluk...cok fenayim :)) canimsinn..

Tuba dedi ki...

Hayat'cigim, Nice nice mutlu beraberliklere hep beraber insallah...

umran dedi ki...

Iyiki bizlerlesin Hayat'cim. Nice yillara...

Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... dedi ki...

Senin ve ailenin damağını ve çevresini tatlandıran mutlu bir bayram diliyorum.
Sevgiler…

Adsız dedi ki...

Merhaba
Bende blog dünyasına yeni katıldım. Biraz acemiyim bu konuda. Sağdaki saat ögesini nasıl eklediğinizi merak ettim benimle paylaşırsanız sevinirim. İyi Bayramlar.
http://sicakpaylasimlar.blogspot.com/ Aysel

ayseyaman dedi ki...

Hayat hanımcım gecte olsa blogunuzun yeni yaşı kutlu olsun, bloglarımız pek bir değerli değil mi?. Bize o kadar çok şey kattılar ki, iyi ki varlar.:)
Daha nice güzel yıllar
sevgıler

Aybike Ceylan dedi ki...

Canim Hayat'cigim,
Bayramini kutluyor, ailen ve sevdiklerin ile birlikte daha nice bayramlara diyorum, opuyorum.

munevver dedi ki...

Bayramınız kutlu olsun Hayat.

Sevgiyle, Nane Limon

LaMa dedi ki...

bayraminiz mubarek olsun...